guide-seo-2020

فهرست مطالب

این یک راهنمای کامل و جامع برای آموزش سئو در سال ۲۰۲۰ میلادی است. اما در همین ابتدا بزارید یک مسئله را به صورت کاملا شفاف بیان کنم:

Seo

این مقاله پیش بینی میانگین سئوی سایت شما در سال ۲۰۲۰ نیست، بلکه ما در این مقاله مهمترین استراتژی ها و روندهای سئو را در سال ۲۰۲۰ در این مقاله مورد بررسی قرار می دهیم. اما همچنین قرار است در این مقاله استراتژی های جدیدی را یاد بگیرید که هم اکنون برای سئوی سایت شما بسیار عالی هستند. پس اگر می خواهید سئوی سایت تان را در سال ۲۰۲۰ متحول کنید، عاشق این مقاله خواهید شد.

Seo

فصل یک: دامین اتوریتی ۲.۰

قبلا تمام مبحث دامین اتورتی در بک لینک ها خلاصه می شد ولی هم اکنون دیگر به این صورت نیست. اما امروزه گوگل سایت شما را علاوه بر تعداد بک لینک های معتبر، بر مبنای (Expertise,  Authoritativeness  & Trustworthiness ) که به معنای تخصص، اعتبار و قابلیت اعتماد است، ارزیابی می کند که به اختصار به آن E-A-T نیز می گویند. از تمامی جهات E-A-T همان دامین اتوریتی ۲.۰ است که در این فصل از مقاله راهنمای جامع سئو در سال ۲۰۲۰ به صورت کامل در مورد آن بحث خواهیم کرد.

دستورالعمل های مربوط به کیفیت گوگل در سال گذشته واقعاً روی E-A-T متمرکز شدند.

EAT-section-of-guidelines

در حقیقت E-A-T سال هاست که بخشی از دستورالعمل ها بوده اما هم اکنون به نظر می رسد که گوگل تاکیدش را بر E-A-T بسیار بیشتر کرده است.

برای مثال در گزارش جدید گوگل به نام “جستجو چگونه کار می کند” آمده است که گوگل می خواهد منابع معتبر را در الویت رتبه بندی قرار دهد.

google-search-report-on-prioritizing-reliable-resources

آنها حتی E-A-T را به عنوان یک سیگنال رتبه بندی کلیدی ذکر می کنند:

google-search-report-on-EAT

در ادامه این فصل می خواهیم به شما نحوه درست کردن E-A-T در سایت تان را آموزش دهیم. پس اگر این مقاله را کلمه به کلمه و با دقت نخوانید خودتان ضرر خواهید کرد!

صادق و شفاف باشید

به احتمال بسیار زیاد گوگل سعی خواهد کرد که از روی سیگنال های خارج از سایت شما E-A-T سایت تان را درک کند.

این بدان معنی است که: گوگل برای درک و ارزیابی دستورالعمل های E-A-T سایت شما باید زمان زیادی را صرف کند.

به عنوان مثال دستورالعمل ها اشاره می کنند که:

google-guidelines-on-creators-information

و این بدان معنی است که سایت شما باید دارای موارد زیر باشد:

  • صفحه درباره ما
  • پیداکردن ساده صفحه تماس با ما
  • رفرنس ها و لینک های خارجی به منابع محتواها
  • صفحات خط مشی رازداری و شرایط خدمات
  • اطلاعات نویسنده در هر مقاله

به منابع استناد کنید

بیشتر ارزیابی گوگل از E-A-T وبسایت، خارج از وب سایت شما اتفاق می افتد و این بدان معنی است که: هر شخص رندومی با یک وب سایت معمولی هم می تواند ادعای متخصص بودن را داشته باشد.

اما اینکه وب سایت های دیگر هم به متخصص بودن شما اشاره کنند، این یک داستان کاملاً متفاوت است. در حقیقت، دستورالعمل های گوگل بیان می کند که:

google-guidelines-on-trusting-external-sources

بنابراین:

علاوه بر راه اندازی و طراحی سایت عالی ، چگونه می خواهید افراد را ترغیب کنید که در سایت هایشان از شما به عنوان یک منبع معتبر نام ببرند؟

در اولین قدم برای اینکار شما باید ابتدا خودتان در سایت تان از بسیاری از وب سایت های معتبر دیگر استناد کنید. در مواردی حتی نیازی به لینک دادن هم نیست و تنها نام منبع معتبر کفایت می کند.

marie-haynes-tweet-about-external-mentions

چیزی شبیه به تصویر زیر می تواند به گوگل کمک کند تا شما را به عنوان یک متخصص در حوزه مورد نظر مشخص کند:

hacktheentrepreneur-brian-dean-podcast

دومین فاکتور مهم در این زمینه این است که: وب سایت شما باید در کل در مورد یک حوزه خاص باشد و در یک حوزه به صورت تخصصی کار کند.

باید بدانید که گوگل این را هم از فاکتورهای خارج سایت تان متوجه خواهد شد، مخصوصا زمانی که وب سایت هایی با اتوریتی بالا در حوزه کاری تان شما را یک وب سایت معتبر معرفی کنند.

google-guidelines-on-website-reputation

به عنوان مثال ، لیست شدن سایت بک لینکو (منبع این مقاله) به عنوان وبلاگ شماره ۱ موتورهای جستجوگر توسط Ahref احتمالاً باعث افزایش شهرت بک لینکو در نگاه گوگل شده است.

google-guidelines-on-website-reputation-1

فصل ۲: روی کار آمدن جستجوی تصویری

chapter-the-rise-of-visual-search

آیا با روی کار آمدن جستجوی تصویری سئوی سایت ها متحول خواهد شد؟ احتمالا بله! ولی در آینده ای نزدیک و نه هنوز!

اما بر پایه روند تغییرات سئو، جستجوی بصری یا همان دیداری و تصویری آماده است که کار خودش را در سال ۲۰۲۰ آغاز کند. در این فصل به آنچه که شما باید درباره جستجوی تصویری بدانید می پردازیم.

جستجوی بصری آماده ی روی کار آمدن است

نسبت به گذشته افراد بسیار بیشتر از قابلیت جستجوی تصویری استفاده می کنند. فقط کافی است به آمار زیر یک نگاهی داشته باشید:

هم اکنون گوگل لنز (Google Lens) بیشتر از یک بیلیون بار استفاده شده است! (منبع)

google-lens-has-already-been-used-1-billion-times

در شبکه اجتماعی پینترست بیش از ۶۰۰ میلیون جستجوی تصویری در ماه انجام می شود.(منبع)

pinterest-gets-600-million-visual-searches-per-month

۳۶٪ از مصرف کنندگان آمریکایی هم اکنون از جستجوی تصویری استفاده کرده اند.(منبع)

36-percent-of-american-consumers-have-already-used-visual-search-1

تکنولوژی جستجوی تصویری بسیار خوب و کاربردی است

جستجوی تصویری هنوز در مراحل ابتدایی خود است. ولی با این حال خیلی خوب کار می کند، اگر به کارکرد قابل قبول جستجوی تصویری شک دارید ادامه این بخش را با دقت با من همراه شوید:

اپلیکیشن گوگل لنز (Google Lens) را بر روی تلفن خود باز کرده و اشیای اطراف اتاق خود را شروع به اسکن کنید.

بعد از کمی کار کردن با این اپلیکیشن متوجه خواهید شد که تقریبا هر چیزی را تشخیص می دهد. هم اکنون لنز های گوگل بیش از یک میلیارد شی را تشخیص می دهند و این رقم هر روز در حال افزایش و بهبود است.

شاید باورتان نشود ولی جستجوی تصویری شرکت بینگ هم خیلی خوب کار می کند و هم اکنون می توانید با استفاده از آن کلی جستجوی تصویری موفق داشته باشید.

افراد می خواهند با تصاویر جستجوهای خود را انجام دهند

پس از اینکه شروع به استفاده جستجوی تصویری بکنید، به سرعت متوجه می شوید که با استفاده از جستجوی تصویری یا همان بصری می توانید کارهای زیر را به سادگی هرچه تمام تر انجام دهید:

  • خرید کردن
  • جهت یابی ها
  • شناسایی علائم دیدنی
  • بررسی مشاغل محلی
  • ترجمه
  • دستور پخت
  • اطلاعات تغذیه ای
  • و کلی کارهای کاربردی دیگر…

احتمالا به همین دلیل است که ۶۲٪ از مشتریان جوان فناوری جستجوی بصری بیشتری را می خواهند:

62-percent-of-young-consumers-want-more-visual-search-capabilities

نحوه بهینه سازی سایت برای جستجوی بصری

اگر می خواهید به عنوان نتیجه جستجوی بصری یا همان تصویری نمایش داده شوید، سئوی تصاویر کلید آن است و دقیقا همانند سئوی معمولی باید نام تصاویر خود را کاملا توصیفی انتخاب کنید و همچنین برای تمام تصاویر وب سایت خود از متن جایگزین یا همان alt تصویر استفاده کنید.

اما یادتان باشد که این تنهااولین قدم و شروع بهینه سازی برای جستجوی بصری است.

طبق گفته های شرکت گوگل ، آنها می خواهند نتایج جستجوی بصری (Google Image) را از صفحات سایت های معتبر نمایش دهند:

مطالعه کنید:  آموزش نصب و استفاده از سرچ کنسول گوگل
google-blog-on-image-results-from-authoritive-pages

محتوای جدیدتر:

google-blog-on-image-results-from-fresh-pages

و تصویر را در بالای صفحه نشان دهید:

google-blog-on-image-results-with-image-on-top

فصل ۳: اهمیت بالای ویدیوها

chapter-video-continues-to-surge

هم اکنون ویدیوهای آنلاین در حال انفجار هستند! در حقیقت، بر طبق گفته های سیسکو _ Cisco تا سال ۲۰۲۱ بیش از ۸۰% کل ترافیک آنلاین را ویدیوهای آنلاین تشکیل خواهند داد.

باورتان می شود! بیش از ۸۰ درصد کل ترافیک آنلاین فقط ویدیوهای آنلاین باشد! با این حال هنوز هم ممکن است تقاضای جهان را برای ویدیوها برآورده نکند! با اینکه ویدیوهای بسیار زیادی نسبت به همیشه در سطح وب وجود دارد، HubSpot می گوید که ۴۳% مردم حتی بازهم محتواهای ویدیویی بیشتری را می خواهند. 

بزارید به صورت خلاصه خیالتان را راحت کنم:

اگر در استراتژی های دیجیتال مارکتینگ خود فکری برای تولید محتواهای ویدیویی نکرده اید، از همین الان خود را شکست خورده فرض کنید! در ادامه و در این فصل از مقاله راهنمای کامل و قطعی سئو در سال ۲۰۲۰ می خواهیم نحوه استفاده از ویدیو برای بهبود سئوی سایت را مورد بررسی قرار دهیم.

ریچ اسنیپت های ویدیو (Video Featured Snippets)

به احتمال بسیار زیاد متوجه ریچ اسنیپت های ویدیویی در زمان جستجو شده اید.

google-search-featured-video-snippet

در حقیقت گوگل با استفاده از ریچ اسنیپت های ویدیویی بخش های ویژه ویدیو را به صورتی خاص نمایش می دهد، تا کاربر بتواند با استفاده از این ریچ اسنیپت ها خیلی سریع به بخش های اصلی و مهم ویدیو دسترسی داشته باشد.

google-blog-on-featured-video-snippets

حتی ما انتظار داریم که تعداد بیشتری ریچ اسنیپت ویدیو را در سال ۲۰۲۰ مشاهده کنیم.از آنچه که بنده مشاهده کرده ام و با تجربه بنده، در ادامه ۳ کار مهم که برای ریچ اسنیپت های ویدیوهای تان باید انجام دهید را بررسی کرده ایم.

۱. محتوای ویدیویی خود را در بخش های جدا از هم سازماندهی کنید

قسمت های مرتب و سازماندهی شده به گوگل کمک می کند تا بتواند محتوای شما را به خوبی درک کند.

clear-sections-help-google-understand-the-content-in-your-video

و این موضوع به آن ها کمک می کند تا بتوانند از کلیپ های مختلفی برای نمایش در ریچ اسنیپت ویدیوی شما استفاده کنند.

organizing-your-content-into-discrete-sections-makes-it-easier-to-use-different-clips-from-your-video-in-a-snippet

۲. ویدیوهای خود را برای سئو بهینه سازی کنید

گوگل با استفاده از : عنوان _ title، توضیحات _ description و تگ های _tags ویدیو، متوجه می شود که ویدیوی شما به صورت کلی در چه رابطه و موضوعی است.

google-uses-your-title-description-and-tags-to-figure-out-what-your-video-is-all-about

بنابراین یادتان باشد که علاوه بر آنکه ویدیوهای شما باید به صورت بخش بخش باشد، ویدیوی شما باید برای سئو نیز بهینه شده باشد. 

در حقیقت ، یک مطالعه کوچک HubSpot در مورد ۱۶۵ قطعه ویژه ویدیویی (Video Featured Snippets) نشان داد که ۸۰٪ از آنها حاوی یک کلمه کلیدی در عنوان هستند.

۳. زیرنویس اضافه کنید

زیرنویس هایی که یوتیوب به صورت خودکار تولید می کند واقعاً عالی هستند.

youtube-generated-captions

ولی خب ۱۰۰% هم دقیق کار نمی کند:

mistake-in-youtube-generated-captions

بنابراین برای افزایش شانس تان برای اینکه یوتیوب و گوگل کلمه به کلمه ویدیوی شما را درک کند، یک زیر نویس خوب به آن اضافه کنید.

کانال یوتیوب خود را گسترش دهید

هم اکنون یوتیوب دومین موتور جستجو در سطح وب بعد از گوگل است و این یعنی یک فرصت بسیار بزرگ برای بیزینس های ویدیویی!

در حقیقت بر طبق مطالعاتی که آقای رند فیشکین (Rand Fishkin) بنیانگذار Moz و شرکت JumpShot انجام داده اند، موتور جستجوی یوتیوب ۲ برابر موتور جستجوی بینگ بیشتر استفاده می شود.(منبع)

search-engine-popularity

و به طرز شگفت انگیزی یوتیوب همچنان در حال رشد است.

به صورت خلاصه بخوام خدمت شما عرض کنم، هر روز افراد بسیار بیشتری نسبت به گذشته در موتور جستجوی یوتیوب موارد مختلفی را جستجو می کنند.

بنابراین اگر می خواهید با سئو در سال ۲۰۲۰ ترافیک بیشتری را جذب وب سایت خود بکنید، پیشنهاد می کنم محتواهایی را تنها برای اشتراک گذاری در شبکه یوتیوب خود، تولید کنید(یعنی ویدیوهایی را به صورت اختصاصی برای شبکه یوتیوب خود بسازید).

موتور جستجوی یوتیوب بسیار بزرگ تر آن است که بتوان آن را نادیده گرفت و برای جذب ترافیک هدفمند از آن استفاده نکرد.

می دانید بهترین بخش ماجرا کجاست؟ بهترین بخش ماجرا این است که اکثر دیجیتال مارکتر ها و بازاریابان اینترنتی (در حقیقت همان رقیبان شما) بسیار تنبل تر از آن هستند که بخواهند ویدیوهایی مخصوص یوتیوب بسازند. بنابراین ویدیوهای شما خیلی زود رتبه های خیلی خوبی در یوتیوب خواهند گرفت (بر فرض اینکه شما کارتان را برای تولید محتوای اختصاصی برای یوتیوب بلد باشید).

برای مثال کانال یوتیوب من (Brian Dean) کلا ۲۶ ویدیو بیشتر ندارد، اما همین ۲۶ ویدیو به صورت ماهیانه ۲۲۴ هزار بازدید دارند!

backlinko-youtube-channel-monthly-views

و همانطور که انتظار می رود تعداد قابل توجهی از این بینندگان به بازدید کنندگان وب سایت تبدیل می شوند که در نهایت باز تعدادی از آن بازدیدکنندگان به مشتریان ما تبدیل می شوند.

و بسیار بهتر خواهد شد که ویدیوهایی بهینه شده برای سئو را در یوتیوب منتشر کنید، در این صورت شما قلمروتان را در گوگل گسترش خواهید داد.

فکر می کنید چرا؟ خب این رو برای تازه کاران در حوزه سئو می گویم که ۵۵% از نتایج موتور جستجوی گوگل حداقل شامل یک ویدیو هستند.

55-percent-of-all-google-search-results-contain-at-least-one-video

و باید بگویم که تقریبا اکثر این ویدیوها از یوتیوب نمایش داده می شوند.

در زیر مثالی از منظور بنده را می توانید مشاهده کنید:

google-search-results-with-video-results

و در نهایت هم چون یوتیوب متعلق به شرکت گوگل است در سال ۲۰۲۰ باید انتظار نتایج ویدیویی بیشتری از یوتیوب در نتایج جستجوی گوگل باشیم.

قرار دادن ویدیو در محتواهایی که از پایه به صورت متن منتشر شده اند

اگر افراد دوست دارند که محتواهای ویدیویی بیشتری را تماشا کنند چرا به آنها محتواهای ویدیویی بیشتری را نمایش ندهیم؟

برای همین پیشنهاد می کنم که از ویدیوها در مقاله های وبلاگ خود استفاده کنید، بنا به تجربه من قراردادن ویدیو (مثلا جایگذاری از یوتیوب) در مقاله هایی که از پایه به صورت متن منتشر شده اند می تواند نرخ بانس ریت را بسیار کاهش دهد.

embedded-videos-can-decrease-bounce-rate

در زیر می توانید نمونه ای از این کار را مشاهده کنید:

backlinko-youtube-video-embed-on-seo-site-audit-post

فصل ۴: بهینه سازی جستجوی صوتی

chapter-voice-search-optimization

آیا جستجوهای صوتی دومین مورد بزرگ در بازاریابی دیجیتال است؟ خب اینطور به نظر می رسد که جستجوی صوتی می تواند دومین مورد بزرگ در بازاریابی دیجیتال باشد. به عنوان مثال به آمار حقیقی زیر توجه کنید:

  • ۴۱٪ از بزرگسالان هر روز حداقل یک جستجوی صوتی انجام می دهند (منبع)
  • جستجوی صوتی انجام شده در گوگل از سال ۲۰۰۸ بیش از ۳۵ برابر شده است (منبع)
  • ۲۰٪ از کل جستجوهایی که در تلفن همراه انجام می شود، جستجوهای صوتی است (منبع)
  • با دانستن این موضوع ، سئوکاران هوشمند شروع به بهینه سازی برخی از مطالب خود برای جستجوی صوتی می کنند.

از جمله ما!

نحوه بهینه سازی سایت برای جستجوی صوتی

سال گذشته ما بزرگ ترین تحقیقات را در بحث جستجوی صوتی انجام دادیم.

backlinko-voice-search-seo-study-post

در ادامه مواردی که از این تحقیقات به دست آورده ایم را برای شما قرار دادیم:

۱. محتوای شما باید در نتایج جستجو رتبه بالایی داشته باشد

محتوای شما ترجیحا باید جزو ۳ نتیجه برتر گوگل باشد.

ما متوجه شدیم که گوگل تمایل دارد پاسخ جستجوهای صوتی را از بین محتواهایی که در بین ۳ رتبه برتر در جستجوهای معمولی هستند، انتخاب کند:

voice-answers-tend-to-come-from-top-3-results

۲. پرسش و پاسخ ها را به محتواهای خود اضافه کنید

اکثر جستجوهای صوتی بر پایه سوالات هستند برای مثال: (“چگونه می توانم برداشت کنم؟” یا “چه کسی در Shawshank Redemption بازی کرد؟”).

و زمانی که همچین جستجوی صوتی انجام می شود، گوگل معمولا محتوایی را انتخاب می کند که شامل:

الف) سوال پرسیده شده
ب) پاسخ داده شده باشد.

برای مثال زمانی که من جستجو می کنم:

6_3_google-voice-search

و پاسخی که دریافت می کنم:

6_4_google-voice-search-results

و وقتی به صفحه واقعی می روم ، می بینم که مطلبی که به عنوان نتیجه جستجوی صوتی من نمایش داده شده شامل سوال من و یک پاسخ کوتاه است:

content-that-includes-question-and-answer

و این دقیقا همان چیزی است که الگوریتم جستجوی صوتی گوگل دوست دارد ببیند!

در حقیقت یکی از اصلی ترین دلایلی که صفحات FAQ یا همان صفحات پرسش و پاسخ برای جستجوهای صوتی فوق العاده هستند همین است که در این صفحات سوالات پرسیده شده و یک پاسخ کوتاه اما کامل هم به آن داده شده است:

faq-pages-great-for-voice-search-seo

۳. نتایج ریچ اسنیپت دار به جستجوی صوتی کمک می کنند

featured-snippet-content-is-used-in-voice-search-results

الگوریتم های گوگل هم اکنون محتواهای ریچ اسنیپت دار _ Featured Snippet را گردآوری کرده اند.

پس کاملا منطقی است که از دیتاهایی که ریچ اسنیپت دار است در نتایج جستجوی صوتی خود استفاده کنند. در حقیقت مطالعات ما نشان می دهد که از هر ۱۰ جستجوی صوتی ۴ نتیجه به صورت مستقیم از یک Featured Snippet نمایش داده می شود.

4-in-of-10-voice-results-come-from-featured-snippet

در ادامه با توضیحات بیشتر در رابطه با Featured Snippets در خدمت شما همراهان خوب آکادمی وبکیما هستیم.

فصل ۵: بهینه سازی ریچ اسنیپت ها (Featured Snippets)

chapter-optimize-for-featured-snippets

طبق گفته SEMrush تقریبا ۱۱.۵۲ درصد از نتایج جستجو دارای ریچ اسنیپت ها یا به انگلیسی Featured Snippet هستند، و بله درست است: ریچ اسنیپت ها کلیک های زیادی را از نتایج ابتدایی گوگل می دزدند!

مطالعه کنید:  تبدیل واحد پول با استفاده از 8 افزونه وردپرس

حال سوال این است که: شما چگونه می توانید محتواهای خود را با استفاده از ریچ اسنیپت ها برجسته تر نمایش دهید؟ در این فصل از مقاله راهنمای کامل و جامع سئو ۲۰۲۰ به این موضوع می پردازیم.

سال گذشته تصمیم گرفتم که (Featured Snippets) ریچ اسنیپت های ویژه ای را برای آمریکا بسازم.(منظور برایان نویسنده اصلی این مقاله است.)

و این موضوع (Featured Snippets) به ما کمک کرد که از تعداد خیلی محدودی رتبه، به بیش از ۱۹۰ رتبه عالی دست پیدا کنیم.

backlinko-featured-snippet-numbers

در ادامه مراحلی که برای این کار انجام دادم را به صورت مرحله به مرحله بیان کردم:

۱. ریچ اسنیپت های ویژه را پیدا کنید

در قدم اول : شما باید کلماتی که هم اکنون در آن ها رتبه های خوبی در گوگل دارید را پیدا کنید، و کلماتی که دارای Featured Snippet های ویژه هستند. چرا مهم است که باید روی کلماتی هم اکنون در آن رتبه دارید تمرکز کنید؟

۹۹.۵۸% از تمام Featured Snippet ها در صفحه اول نتایج جستجوی آن کلمه کلیدی هستند. بنابراین اگر هم اکنون محتوای شما در بین ۱۰ نتیجه اول گوگل نیست، شانسی برای قرار گرفتن در نتایج Featured Snippet گوگل ندارید.

چگونه باید Featured Snippet های ویژه را پیدا کنید؟ توسط گزارش “کلمات کلیدی طبیعی” یا به انگلیسی “Organic Keywords” سایت Ahrefs . این گزارش به شما کلماتی که در آنها رتبه و همچنین Featured Snippet دارد را نشان می دهد:

backlinko-ranking-keywords-with-featured-snippet

۳,۱۱۷ کلمه کلیدی! به نظر می رسد که کارهای زیادی برای انجام دادن دارم!

۲. اضافه کردن “Snippet Bait” به صفحه

“Snippet Bait” یک بلوک ۴۰ الی ۶۰ کلمه ای از محتوا است که به صورت اختصاصی برای رتبه گرفتن در نتایج Featured Snippet طراحی شده است.

اما چرا ۴۰ تا ۶۰ کلمه؟ خب ، SEMrush تقریبا چیزی حدود ۷ میلیون ریچ اسنیپت (Featured Snippets) را تحلیل کرد. آن ها دریافتند که بیشترین Featured Snippets ها ۴۰ الی ۶۰ کلمه هستند.

most-featured-snippets-are-40-to-60-words-long

برای مثال: من برای هر صفحه از مقالات بخش بازاریابی سئو تعاریف کوتاه Snippet Bait نوشتم.

backlinko-seo-hub-content-gap-analysis

و این ها باعث شدند که محتواهای من در Featured Snippet های کلمات کلیدی مختلف رتبه های خوبی کسب کنند.

featured-snippet-for-content-gap-analysis

HubSpot (شرکت) Snippet Bait را وارد فاز جدیدی کرد. آنها جعبه های کوچکی را به پست های خود اضافه می کنند که در واقع شبیه Snippets ویژه است:

hubspot-featured-snippet

۳. محتوای خود را برای دیگر Featured Snippets ها نیز بهینه کنید

Snippet Bait برای به اصطلاح پاراگراف اسنیپت “Paragraph Snippets”, خیلی خوب کار می کند، برای مثال:

google-search-youtube-description-featured-snippet

حتی اگر پاراگراف اسنیپت (paragraph snippets)ها ۸۱.۹% از کل Featured Snippets ها را تشکیل می دهند…

type-of-featured-snippet

آنها تنها نیستند… اگر می خواهید برای List Snippets ها رتبه بگیرید… از زیر عنوان هایی با تگ های H2 و H3 برای هر آیتم در لیست خود استفاده کنید.

if-you-want-to-rank-for-list-snippets-use-h2-or-h3-subheaders-for-every-item-on-your-list

گوگل آن زیر عنوان ها را از محتوای شما استخراج می کند … و آنها را در Featured Snippet ها ادغام می کند:

google-will-pull-those-subheaders-from-your-content-and-include-them-in-the-featured-snippet

اگر می خواهید در جداول اسنیپت (Table Snippets) رتبه بگیرید… شما باید جدولی را ایجاد کنید تا گوگل به راحتی بتواند داده های آن را استخراج کند. برای مثال، محتوای جدول اسنیپت _ Table Snippet زیر را در نظر بگیرید…

داده های Table Snippet بالا به صورت مستقیم از جدول داده های زیر بیرون کشیده شده است:

table-snippet-source-site

که ما را به فصل بعدی این مقاله سوق می دهد …

فصل ۶: جستجوی هدفمند و معنایی

chapter-nail-search-intent

Search Intent یا هدف از جستجوی کاربر یک مبحث بسیار گسترده در دنیای سئو در سال ۲۰۱۹ بود. و به دلایل خوب: محتوایی که با هدف جستجو مطابقت ندارند، به سادگی رتبه نمی گیرند.

و هر چقدر که گوگل در نمایش محتوای مورد نظر کاربر خبره تر می شود، تولید محتوایی که مناسب و مطابق با جستجوی کاربر (Search Intent) باشد در سئوی سال ۲۰۲۰ مهم تر می شود. در این فصل از مقاله راهنمای کامل و جامع سئو در سال ۲۰۲۰ به مبحث سئوی معنایی یا به انگلیسی Search Intent می پردازیم.

هدف هر کلمه کلیدی را مشخص کنید

در پشت هر کلمه کلیدی یک هدف نهایی نهفته است.

  • شاید کاربر مورد نظر دنبال یک چیزی می گردد.
  • یا می خواهد یک وسیله ای را بخرد.
  • یا محصول A را با محصول B مقایسه کند.

و هر چقدر محتوای شما بتواند با هدف جستجو مطابقت بیشتری پیدا کند، رتبه بهتری را نیز در گوگل کسب خواهد کرد. بنابراین اولین قدم شما این است که هدف جستجوی کلمه کلیدی تان را پیدا کنید. گاهی اوقات هدف جستجو کاملا با کلمه کلیدی منطبق است:

google-search-for-buy-beats-by-dre-headphones

اما معمولا همیشه به این صورت نیست. بنابراین برای اکثر کلمات کلیدی، نتایج جستجو هر چیزی که راجع به هدف جستجو کلمه کلیدی نیاز دارید را به شما می گوید.

برای مثال یک کلمه کلیدی همانند “protein powder” (معنی فارسی: پودر پروتئین) را در نظر بگیرید… برخی از افرادی که این کلمه کلیدی را جستجو می کنند به دنبال خرید آن هستند و برخی دیگر نیز به دنبال کسب اطلاعاتی راجع به آن هستند.

خب حالا، طبق اطلاعاتی که نتایج صفحه اول گوگل برای کلمه کلیدی “protein powder” در اختیار ما قرار می دهد، اکثر افرادی که کلمه کلیدی “پودر پروتئین” ، “protein powder” را جستجو می کنند به دنبال اطلاعات هستند.

google-search-results-for-protein-powder

محتوایی را بسازید که با هدف جستجو کاملا مطابق باشد

بعد از آنکه هدف جستجو _ Search Intent را مشخص کردید، وقت آن است که محتوایی را منشر کنید که با محتوایی که موتورهای جستجو به دنبال آن هستند به صورت کامل منطبق باشد.

برای مثال، زمانی که من نتایج جستجو را برای جمله کلیدی “how to get YouTube subscribers” (معنی فارسی: نحوه جذب فالوور در یوتیوب) بررسی کردم؛ متوجه شدم که بیشتر نتایج مقاله هایی به صورت چک لیست یا لیست پست (list posts) هستند.

google-search-results-for-how-to-get-youtube-subscribers

با اینکه این یک مقاله ای بود که نحوه چگونگی انجام یک کار را آموزش می داد من مقاله را به صورت “قدم به قدم” منتشر نکردم. به جای آن از همان مدلی منتشر کردم که موتور جستجو به دنبال آن بود یعنی به صورت لیست پست.

backlinko-how-to-get-youtube-subscribers-post

و به خاطر اینکه محتوای من همان چیزی بود که کاربر می خواست، خیلی زود در بین ۳ نتیجه اول برای آن کلمه کلیدی خاص قرار گرفت.

backlinko-how-to-get-youtube-subscribers-serp-rankings

بهینه سازی محتواهای قبلی برای جستجوی هدفمند

جستجوی هدفمند (Search Intent) تنها برای محتواهای جدید نیست. شما می توانید محتواهای قدیمی خود را دوباره برای جستجوی معنایی و هدفمند بهینه سازی کنید تا برای یک جستجوی معنایی فیکس شود. برای مثال این پست (یک مقاله از سایت بک لینکو)، قبلا برای کلمه کلیدی “SEO campaign” (کمپین سئو) رتبه خیلی خوبی را کسب کرده بود.

backlinko-seo-campaign-old-post

اما هر چقدر می گذشت گوگل بهتر متوجه می شد که افرادی که آن کلمه کلیدی را جستجو می کنند واقعا چه می خواهند و هدف از جستجوی آن کلمه کلیدی چیست، پست من از رتبه خودش شروع به افت کرد. خب این به این معنی بود که:

شخصی که برای کمپین سئو “SEO campaign” جستجو می کند، نمی خواهد یک مقاله آموزشی را که یک شخص تصادفی آموزش داده است را مطالعه کند. آن ها به دنبال یک آموزش مرحله به مرحله هستند. بنابراین آن مقاله را به یک مقاله آموزشی مرحله به مرحله تبدیل کردم که خیلی ساده می شد مراحل آموزشی آن را دنبال کرد.

backlinko-seo-campaign-post

که باعث افزایش ترافیک طبیعی این صفحه تا ۵۷.۹۸% بیشتر شد.

seo-campaign-post-traffic-boost

فصل ۷: مبارزه با کاهش CTR

chapter-combat-decreasing-ctrs

شکی در این نیست که: نرخ کلیک طبیعی کاهش یافته و رو به کاهش است. در حقیقت ، مطالعه ای در یکی از حوزه ها نشان داد که CTR یا همان نرخ کلیک ارگانیک در جستجوی تلفن همراه از سال ۲۰۱۵ تقریبا حدود ۴۱.۴ درصد کاهش یافته است.

بر کسی پوشیده نیست که چرا: گوگل نتایج جستجوی اورگانیک را با استفاده از (جعبه پاسخ _ Answer Boxes)، (تبلیغات _ Ads)، (کروسل ها یا همان جعبه های چرخان _ Carousels) و بخش مردم همچنین سوال می کنند _ “People also ask” نمایش می دهد.

بنابراین اگر می خواهید که محتوای شما رتبه خوبی در گوگل داشته باشد باید داد بزند که “روی من کلیک کن…” در غیر این صورت به کل نادیده گرفته خواهد شد.

کلمه کلیدی خود را در URL قرار دهید

در اوایل سال جاری ما نتایج حاصل از مطالعه CTR ارگانیک را در یک مقیاس بزرگ منتشر کردیم.

backlinko-study-on-google-ctr

و یکی از جالب ترین یافته های ما این بود که URL هایی که شامل کلمه کلیدی مورد نظر بودن ۴۵ درصد کلیک بیشتر دریافت کرده بودند و در مقابل URL هایی که حاوی کلمه کلیدی مورد نظر نبودند شخص احساس می کرده که با هدف جستجوی او تطابق ندارد.

keyword-rich-urls-correlate-with-a-higher-organic-ctr

استفاده از عنوان های احساساتی و هیجانی!

مطالعه ما نشان داد که عناوین احساسی و هیجانی دارای CTR نسبتاً بالایی هستند.

emotional-titles-have-a-higher-organic-click-through-rate

همچنین ما در این تحقیقات متوجه شدیم که عنوان هایی که دارای “کلمات قدرتمند” یا به انگلیسی “Power Words” هستند نسبت به دیگر عناوین ۱۴% کاهش نرخ کلیک دارند!

مطالعه کنید:  انتخاب بهترین پیوند یکتا برای سئو وردپرس
pages-with-a-meta-description-have-a-higher-average-ctr-vs-pages-without-a-description

به نظر می رسد جستجوگران گوگل می خواهند بر روی عناوین قانع کننده و طبیعی کلیک کنند. و عنوان هایی که از کلمات غیر واقعی و عجیب و غریب استفاده می کنند را انتخاب نمی کنند.

برای تمام صفحات سایت تگ توضیحات را بنویسید

شما باید برای تمامی صفحات سایت خود تگ دیسکریپشن _ Descriptions یا همان تگ توضیحات را بنویسید.

با همین کار ساده که ۲ دقیقه بیشتر وقت تان را نمی گیرد می توانید نرخ کلیک سایت تان را تا ۶% افزایش دهید.

power-words-in-title-tags-were-correlated-with-lower-ctr

فصل ۸: بک لینک هنوز هم مهم است

chapter-backlinks-are-still-key

حتی با وجود کلیه ترند های سئو که در این راهنما به آن پرداخته ام ، سئو در سال ۲۰۲۰ هنوز هم درباره محتوای خوب و بک لینک ها است. توجه داشته باشید که بدون محتوای شگفت انگیز، بک لینکی هم کسب نخواهید کرد. و این را هم بدانید که بدون لینک سازی نمی توانید صفحه اول گوگل را تصاحب کنید.

و این را هم بدانید که اگر به صفحه اول گوگل نرسید، جستجوی تصویری، نرخ کلیک، هدف جستجو (Search Intent) و تمام مواردی که در این راهنما به آن پرداختیم، مهم نخواهد بود و به کارتان نخواهد آمد. این موارد فقط زمانی وارد بازی می شوند که محتوای شما در صفحه ی اول گوگل رتبه بندی شده باشد.

درحقیقت، گوگل اخیرا گفته است که بک لینک ها هنوز هم نقشی کلیدی و مهمی را در الگوریتم های رتبه بندی ایفا می کنند.

google-search-report-on-importance-of-links

و یک تحقیق که توسط Perficient Digital انجام شد، نشان داد که بک لینک ها تقریباً به همان اندازه ای که در سال ۲۰۱۶ اهمیت داشتند، هنوز هم اهمیت دارند.

links-have-virtually-the-same-importance-as-they-did-in-2016

به طور خلاصه، محتوای شگفت انگیز که نیاز کاربر را برطرف کند و لینک سازی طبیعی باید پایه هر استراتژی در سئو و بهینه سازی وب سایت ها باشد. و زمانی که به این دو مورد مهم رسیدگی کردید، وقت آن است که سایت خود را برای روندهای جدید سئو که در این مقاله به آن پرداختیم، بهینه کنید.

فصل پاداش: نکات سریع و مهم سئو در سال ۲۰۲۰

chapter-quick-seo-tips-for-2020

در این فصل می خواهیم چندتا تاکتیک مهم و سریع سئو در سال ۲۰۲۰ را بررسی کنیم، که این تاکتیک ها هم اکنون بسیار عالی عمل می کنند. همچنین در سال ۲۰۲۰ باید بسیار بهتر از قبل عمل کنیم.

محتوای تحقیقاتی منتشر کنید

وبلاگ نویسان و روزنامه نگاران عاشق اطلاعات و محتوا های تحقیقاتی هستند. و اگر بتوانید محتواهایی که در آن از انواع آمار، نظرسنجی یا نتیجه یک تحقیق استفاده شده است را منتشر کنید، آنها خیلی سریع به شما لینک خواهند داد. به عنوان مثال ، در سال ۲۰۱۹ ما ۵ محتوای دارای مطالب پژوهشی را منتشر کردیم.

backlinko-research-content-in-2019-539x1536

و همین ۵ محتوای منتشر شده، ۲,۲۴۳ بک لینک ، ۱۷,۱۹۹ سوشال سیگنال (اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی) و ۲۰۲,۳۴۵ هزار بازدید کننده را جذب کرده اند.

نکته منفی در رابطه با محتواهای تحقیقاتی این است که نسبت به دیگر محتواها زمان بسیار بیشتری را باید برای ساخت آن صرف کنید، اما اگر بتوانید کارتان را به درستی انجام دهید، کاملا ارزش زمانی که بیشتر صرف کرده اید را خواهد داشت، چون بازخورد بسیار بسیار بهتر و بیشتری را دریافت خواهید کرد.

محتوای بصری ایجاد کنید (مخصوصا محتوای بصری مفهومی )

همانند ویدیوها، محتواهای ویژوال یا همان بصری خیلی سریع در حال رشد هستند. در حقیقت ، یک بررسی جدید نشان داد که ۸۷.۵٪ از بازاریابان در اکثر تلاشهای خود برای بازاریابی محتوا از محتوای تصویری استفاده می کنند.

percentage-of-marketers-that-use-visuals-in-more-than-90-percent-of-their-content

و به لطف وب سایت های رسانه های اجتماعی همانند پینترست و اینستاگرام ، محتوای بصری همچنان باید در سال ۲۰۲۰ رو به رشد باشد. خب، حالا شما چگونه می توانید از این روند بهره ببرید؟

برای اینکه شما نیز از این روند بهترین استفاده راببرید باید محتوای تصویری بیشتری ایجاد کنید … به خصوص “ویژوالهای مفهومی”. در تجربه من ، “Concept Visuals” یا همان محتوای تصویری مفهومی می تواند یک اینفوگرافیک زیبا باشد.

توجه داشته باشید که محتوای بصری مفهومی _ Concept Visuals، تصویری است که دیگر وب سایت ها به سادگی نمی توانند در محتواهای خود استفاده کنند، و زمانی که این کار را انجام دهند، معمولا به شما لینک خواهند داد. به عنوان مثال ، در زیر یک تصویر ساده وجود دارد که من در یکی از راهنماهای خود استفاده کرده ام:

rankbrain-visual

و از آنجا که این تصویر یک مفهوم پیچیده را توضیح می دهد ، افراد دوست دارند که از این تصویر در محتوا های خود استفاده کنند:

visual-included-in-a-guide

در حقیقت، این تصویر مفهومی، بیش از ۲۰ بک لینک را برای سایت من کسب کرده است.

بخش نظرات و انجمن سایت را بهبود دهید

آیا نظرات وبلاگ به رتبه بندی بهتر سایت در موتورهای جستجو کمک می کند؟ به نظر می رسد پاسخ این سوال این است: “بله!”

در حقیقت ، گوگل اظهار داشت که جامعه _ community در سایت شما (نظرات وبلاگ) می تواند در رتبه بندی به سایت شما “خیلی” کمک کند.

google-states-community-helps-a-lot-with-ranking

و سال گذشته گوگل اظهار داشت که ارتباطات در بخش نظرات سایت برای رتبه بندی، بسیار بهتر از نظرات در شبکه های اجتماعی هستند.

“نظرات برای دریافت سیگنال های تعامل برای سئو بهتر است که داخل سایت باشند تا انتقال به شبکه های اجتماعی.”

گری الیس

به عبارتی دیگر گوگل می خواهد میزان ارتباطات را در سایت شما مشاهده کند و ببیند که شما یک جامعه فعال روی سایت تان دارید. آنها ممکن است حتی در سال آینده به این سیگنال رتبه بندی توجه بیشتری کنند.

با استفاده از پادکست مهمان بک لینک جذب کنید

پادکست ها یکی از موارد مورد علاقه من برای ساخت بک لینک ها است. شبیه به همان پست مهمان است… بدون آن همه مشکلات، تنها کافیست به سایت مورد نظر بروید و مطلبی که می دانید را به اشتراک بذارید و یک بک لینک شیرین بگیرید!

elementor-podcast-backlink

محبوبیت پادکست روز به روز در حال افزایش است. در حقیقت ، ۹۰ میلیون آمریکایی حداقل به یک پادکست در ماه گوش می دهند (این رقم در مقایسه با سال گذشته ۲۶٪ رشد داشته است). و این به این معنی است که در سال آینده احتمالاً موقعیت های بیشتری برای شما وجود دارد که بتوانید از پادکست ها بک لینک دریافت کنید.

صفحات زامبی را حذف کنید

این یکی از معدود تکنیک های سئو است که به نظر می رسد همیشه کار می کند. بزارید بیشتر توضیح دهم… هر وب سایتی دارای صفحاتی است که هیچ بازدید کننده ای ندارد. این صفحات، صفحات زامبی نام دارند.

examples-of-zombie-pages

برای روشن شدن موضوع بزارید یک مقدار بیشتر در این رابطه بحث کنیم: اگر تعداد انگشت شماری از صفحات زامبی در سایت وجود داشته باشند، مشکل خاصی نخواهید داشت. اما اگر صدها صفحه زامبی در سایت تان داشته باشید چه؟

این می تواند باعث افت شدید سئوی سایت شما در گوگل شود. برای مثال: جو رابینسون یکی از خوانندگان وب سایت Backlinko (منبع این مقاله) است که آژانس بازاریابی دیجیتال ، Kazu را اداره می کند. جو متوجه شد که یکی از مشتریانش در سایت خود ۷۶ مقاله با محتوای بسیار ضعیف دارد.

kazu-client-old-content

بنابراین او برخی از این مقالات را در مقاله هایی که یک راهنمای کامل بودند ادغام کرد …

kazu-client-new-improved-content

و الباقی صفحات زامبی را یا حذف کرد و یا به محتوای هایی که ادغام شده بود ریدایرکت کرد. بعد به نظرتان چه اتفاقی افتاد؟ترافیک ارگانیک مشتری وی در مدت ۳۰ روز ۱۶.۲۳ درصد افزایش یافته است:

kazu-web-services-client-traffic-increase

و همانطور که گوگل صفحات زامبی را از ایندکس خود حذف می کرد، ترافیک وب سایت مشتری Kazu همچنان در حال صعود بود.

traffic-increase-after-removing-zombie-pages

جو در این رابطه تنها نیست. آلن بوید هم یک مطالعه موردی جالب از صفحات زامبی را برایم ایمیل کرد. مشتری آلن یک شرکت تور خارج از Palm Beach فلوریدا است.

alan-water-sports-client

و او به سرعت متوجه شد که این سایت دارای ۵۰ صفحه سرویس است که همه تقریباً به یک معنی و منظور هستند:

alan-client-duplicated-service-pages

بنابراین او مطالب را از آن ۵۰ صفحه در ۴ صفحه دسته بندی کرد:

alan-client-category-page-solution

و همین تاکتیک ترافیک جستجوی آنها را ۳۶.۹٪ افزایش داد:

alan-client-traffic-increase

چطور است یک مثال دیگر را هم بررسی کنیم: بارت طراحی وب سایت SaaS ، Readz را اجرا می کند.

readz

در همان روزها ، بارت فقط به خاطر ساخت ساختار وب سایت ، مطالب را منتشر می کرد. و این سایت صفحات خود را با ارسال پست هایی با کیفیت پایین مثل این یکی پر کرده است:

readz-low-quality-content

سپس ، در اوایل سال جاری ، او ۴۵ پست وبلاگ با کیفیت پایین را حذف کرد.در همان ابتدا سایت وی غرق ترافیک شد. اما با شروع این الگوریتم ، میزان ترافیک ارگانیک وی به سرعت، ۳۲ درصد افزایش یافت:

readz-organic-traffic-increase

این واقعا معرکست! پس از صفحات زامبی سایت تان یادتان نرود! تا جایی که می توانید صفحات زامبی سایت تان را حذف کنید.

دیدگاهتان را بنویسید