انتخاب بهترین پیوند یکتا برای سئو

انتخاب بهترین پیوند یکتا، همه ما روزانه بسته به نیازمان از وبسایت‌ها و بلاگ‌های متعددی دیدن می‌کنیم. اما آیا تا به حال به لینک‌ها یا همان پیوندهای یکتا دقت کرده‌اید؟ آیا همگی یک ساختار مشابه را دنبال می‌کنند؟ بدون شک همه‌ی‌ آن‌ها ساختار مشابهی ندارند، اما می‌توانید در این بین برخی که ساختمان یکسانی دارند را مشاهده کنید.

جدای از تمام این‌ها فکر می‌کنید که در بین این گستره متنوع از ساختارهای موجود برای پیوند یکتا، کدام یک مناسب‌تر است؟ و از نظر سئو وردپرس کدام یک از آن‌ها برای پیوند یکتا انتخاب مناسب‌تری هستند؟ زمانی که صحبت از سئو وردپرس می‌شود پیوند یکتا مناسب نقش پر رنگی در این بین دارد. در ادامه این مقاله به این پرسش‌ها پاسخ می‌دهیم، با ما همراه باشید.

URL که مخفف عبارت Uniform Resource Locator است، یک لینک دائمی (پیوند یکتا) به صفحه و پست‌های شماست که مخاطبین را به وبسایت شما هدایت می‌کند. پیوند یکتا در طول زمان عوض نمی‌شود. به همین دلیل انتخاب پیوند یکتا بخش مهمی از فرآیند بهینه‌سازی وبسایت از منظر سئو است.بهتر است تا جای ممکن با آگاهی پیوند یکتای خود را انتخاب کنید. چون تغییر آن در میانه‌ی راه مشکلات زیادی را به دنبال خواهد داشت.

سیستم مدیریت محتوای وردپرس به صورت پیش فرض دارای یک ساختار کلی برای پیوند یکتا است که البته از نظر سئو بهینه نیست. بعد از اتمام یک نوشته، وردپرس به صورت خودکار یک پیوند یکتا را برای متن در نظر می‌گیرد که شامل تعدادی کلمه و عدد است. برای مثال به این پیوند یکتا توجه کنید: Yoursite.com/?p=10467

انتخاب بهترین پیوند یکتا برای سئو وردپرس

بهتر است تا جای ممکن با آگاهی پیوند یکتای خود را انتخاب کنید. چون تغییر آن در میانه‌ی راه مشکلات زیادی را به دنبال خواهد داشت. سیستم مدیریت محتوای وردپرس به صورت پیش فرض دارای یک ساختار کلی برای پیوند یکتا است که البته از نظر سئو بهینه نیست. بعد از اتمام یک نوشته، وردپرس به صورت خودکار یک پیوند یکتا را برای متن در نظر می‌گیرد که شامل تعدادی کلمه و عدد است. برای مثال به این پیوند یکتا توجه کنید: Yoursite.com/?p=10467

مطالعه کنید:  ۳ فاکتور مهم سئو از زبان گوگل

عدد ۱۰۴۶۷نشان می‌دهد که این محتوا در کجای دیتابیس ذخیره شده است. پیوند یکتایی که در اینجا مثال زدیم یک نمونه از لینک‌های پیشفرض وردپرس است که به هیچ وجه بهینه نیست.

چه آدرس‌هایی از نظر سئو بهینه هستند؟

پیوند یکتا یکی از فاکتورهایی است که مخاطبین را به وبسایت شما راهنمایی می‌کند. شما می‌توانید از داشبورد وردپرس و در قسمت تنظیمات هر زمان که بخواهید پیوند یکتای یک مطلب را تغییر دهید.

ربات گوگل در کنار بررسی مطالب سایت، پیوند یکتا را نیز بررسی می‌کند و در آن به دنبال کلمات کلیدی می‌گردد. گوگل پیش‌تر اشاره کرده است که پیوند یکتا یکی از عوامل در رتبه بندی سایت‌ها در این جستجوگر است و این لینک‌ها باید بر همین اساس بهینه شوند. یک ساختار سازماندهی شده و منحصر به فرد برای پیوند یکتا، باعث می‌شود که موتورهای جستجو به راحتی بتوانند مخاطبین و بازدیدکنندگان را به سایت شما هدایت کنند. این امر باعث می‌شود که بازدید سایت و رتبه بندی گوگل شما افزایش پیدا کند.

یک آدرس بهینه ترجیحا از یک متن تشکیل می‌شود و موضوع مطلب را به سادگی نمایان می‌کند. بهتر است از زبان فارسی در پیوند یکتای خود استفاده نکنید. به این دلیل که در زمان کپی‌کردن، کلمات فارسی به صورت کدهای طولانی ظاهر می‌شوند. بهتر است در لینک خود موضوع مطلب را در ۳ یا ۴ کلمه انگلیسی شرح دهید. با مشاهده‌ی موضوع در پیوند، مخاطبان متوجه می‌شوند که این لینک به وبسایتی واقعی متصل است و موضوع مورد نظر آن‌ها را شرح می‌دهد. چنین لینک‌هایی همچنین کوتاه هستند و ظاهری زیبا دارند.

چگونه پیوند یکتا (آدرس) نوشته‌های وردپرس را انتخاب کنیم؟

ما در مطلب قبلی به تور کامل راجع به تغییر پیوند یکتا در وردپرس صحبت کردیم. اما در این مطلب به صورت خلاصه به آن می پردازیم.

اگر می‌خواهید پیوند یکتا به راحتی برای گوگل قابل دسترسی باشد، بهتر است که از کلمات کلیدی متن در ساختار آن استفاده کنید. فرض کنید شما مطلبی در سایت خود نوشته‌اید با عنوان “وردپرس چیست؟“. پیوند یکتا بهینه برای چنین عنوانی باید www.yourdomain.com/what-is-wordpress باشد تا چیزی شبیه به www.yourdomain.com/?p=123. با مشاهد‌ه‌ی این دو لینک می‌توان به سادگی دید که نمونه اول انتخاب بهتری است. فراموش نکنید که پیوند یکتا باید خوانا و قابل فهم باشد. پیوند یکتا باید دقیقا بیانگر محتوای یک مقاله و متن باشد.

مطالعه کنید:  نقش کلید دار (Keymaster) در وردپرس چیست؟

اگر که قصد دارید تنظیمات مربوط به پیوند یکتا را در وردپرس تغییر دهید باید به آدرس settings و سپس Permalinks بروید. در این قسمت ساختارهای متنوعی برای پیوند یکتا وجود دارد که می‌توانید با توجه به نیاز خود یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

Plain: گزینه plain همان حالت پیش فرض است که از نظر سئو اصلا بهینه نیست و هیچ اثری از کلید واژه متن در آن وجود ندارد. این پیوند فقط از تعدادی عدد و حرف تشکیل شده است که در واقع نشانی محتوا در دیتابیس شماست.

انتخاب بهترین پیوند یکتا برای سئو

Day and Name: ساختار Day and Name نام و تاریخ دقیق انتشار مطلب را نشان می‌دهد که برای دنبال کنندگان مطالب شما گزینه خوبی است و همچنین از نظر سئو وردپرس و موتورهای جستوجو کاملا بهینه است.

Month and Name: این گزینه هم مشابه ساختار Day and Name است با این تفاوت که به جای روز، ماه انتشار پست در پیوند یکتا قابل مشاهده است.

Numeric: در این مدل هیچ نام و نشانی از کلید واژه اصلی متن شما دیده نمی‌شود. این پیوند به صورت عددی است که مکان ذخیره‌سازی محتوا در دیتابیس را نشان می‌دهد و از نظر سئو وردپرس بهینه نیست. بهتر است این گزینه را فراموش کنید.

Post Name: یکی از محبوب‌ترین گزینه‌ها ساختار Post Name است. این ساختار عنوان نوشته شما را در پیوند یکتا قرار می‌دهد.

انتخاب بهترین پیوند یکتا برای سئو

Custom Structure: با انتخاب گزینه ساختار سفارشی شما می‌توانید یک ساختار منحصر به فرد و یکتا برای لینک‌های سایت خود بسازید. اگر که گستره متنوعی از مطالب در سایت شما آپلود شده است و قصد دارید که یک دسته بندی مرتب برای دسترسی آسان به آن‌ها تهیه کنید، این گزینه انتخاب مناسبی است.

مطالعه کنید:  کال تو اکشن چیست؟

پیشنهاد ما این است که همواره پیوند یکتای متن را به صورت دستی و بر اساس محتوای آن انتخاب کنید. تمامی گزینه‌های بالا کلمات فارسی را در لینک قرار می‌دهند. بهتر است در ۳ یا ۴ موضوع متن را (بدون استفاده از حروف اضافه) در پیوند یکتا شرح دهید. به این ترتیب تمامی نوشته‌ها به بهترین شکل منتشر می‌شوند. برای انتخاب پیوند یکتا در هر نوشته، کافی است در محیط گوتنبرگ، روی عنوان مطلب کلیک کنید. پیوند یکتا در بالای عنوان ظاهر می‌شود و می‌توانید به سادگی آن را ویرایش کنید.

از گواهینامه SSL استفاده کنید

برای بهینه‌سازی بیشتر پیوندهای یکتا خود بهتر است از یک گواهینامه معتبر SSL برای رمزگذاری سایت خود استفاده کنید. SSL یک پروتکل امنیتی و مخفف عبارت Socket Secure Layer است. با استفاده از این پروتکل می‌توانید اطلاعات بین کاربر و سایت خود را کدگذاری کنید. این پروتکل از اطلاعات کاربر محافظت می‌کند. گوگل اعلام کرده که SSL را به عنوان یک عامل مهم در رتبه‌بندی سایت‌ها در نظر می‌گیرد.

یک نکته‌ی مهم برای وبسایت‌های قدیمی‌تر

اگر که تا به امروز مطالب زیادی را منتشر کرده‌اید و بیشتر آن‌ها در ایندکس گوگل ثبت شده‌اند، به هیچ عنوان پیوند را تغییر ندهید. زمانی که پیوند یکتای یک مطلب را تغییر می‌دهید، آدرس قدیمی شما باز بین می‌روند و در نتیجه ورودی‌هایی را که بر اساس اشتراک‌گذاری لینک هستند (از جمله اشتراک‌گذاری‌های فضای مجازی) از دست خواهید داد.

انتخاب بهترین پیوند یکتا

تمامی کاربرانی که از لینک‌های قدیمی استفاده می‌کنند با خطای ۴۰۴ مواجه می‌شوند. اگر تحت شرایطی قصد دارید که پیوند یکتای مطالب سایت خود را عوض کنید، بهتر است تمامی لینک‌های قدیمی را با ریدایرکت ۳۰۱ به لینک جدید هدایت کنید. برای وبسایت‌های قدیمی، این فرآیند بسیار زمان‌بر و نیازمند منابع گسترده‌ای است.

نتیجه‌گیری

بهینه سازی پیوندهای یکتا از راه‌های مختلف اتفاق می‌افتد و گوگل نیز به شکل مداوم قوانین خود را به‌روز می‌کند. بهتر است ساختار پیوند یکتای خود را پیش از شروع به تولید محتوا، انتخاب کنید. بهینه سازی پیوند یکتا به افزایش بازدید، هدایت بهتر مخاطبین و کسب رتبه بالا در موتورهای جستجو منجر می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید